۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۹۹۲
قوام نصیری:

مسؤولان بیدار شوند | سرطان دو برابر خواهد شد

مسؤولان بیدار شوند | سرطان دو برابر خواهد شد
رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با بیان این که سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است، بر ضرورت توجه مسؤولان عرصه سلامت به این بیماری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که «سرطان» اخیراً حساسیت خاصی در کشور پیدا کرده است، گفت: با توجه به وضعیت حساس کشور و با عنایت به این که اگر درمان سرطان بخواهد مشابه مراکز پیشرفته در خارج به نفع بیمار تمام شود، بار اقتصادی سنگینی بر دوش دولت و مراکز تصمیم گیرنده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که دومین عامل مرگ و میر در کشور پس از بیماری های قلب و عروق، سرطان است، اظهار داشت: شیوع فزاینده چشمگیری در اکثر سرطان ها در کشور ایران به چشم می خورد که مشابه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا است؛ 50 درصد از 100 تا 110 هزار مورد جدید سرطانی که در هر سال مشاهده می کنیم، می میرند.

قوام نصیری با بیان این که خوشبختانه در 5 سال اخیر کمیته جامع سرطان در وزارت بهداشت تشکیل شده است، ابراز کرد: باید در این زمینه تعامل و هدف گذاری ویژه ای میان نهادهای مختلف صورت بگیرد تا بتوان پیشگیری و درمان سرطان را ساماندهی کرد.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با بیان این که هزینه «سرطان» در سال گذشته به مبلغی حدود 3 هزار میلیارد رسید، افزود: با صرف این پول و هزینه شایسته نیست که شاهد مرگ 50 درصد از آمار سرطانی های کشور باشیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه رسیدگی به بیماران تأکید کرد: هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی باید اهتمام  و توجه بیشتری نسبت به مسأله «سرطان» داشته باشند.

قوام نصیری با بیان این که پیشگیری از بیماری سرطان به مراتب بهتر و آسان تر از درمان آن است، خاطرنشان کرد: پیشبینی می شود در 15 سال آینده شیوع سرطان در کشور به دو برابر خواهد رسید، بنابراین همه مسؤولان باید نسبت به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.

رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر این که متخصصان با کفایت و متعدی در زمینه درمان سرطان فعالیت می کنند، افزود: اگر به موقع و در زمان مناسب به این متخصصان رجوع شود، بدون شک درمان سرطان بسیار آسان تر صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که پس از انقلاب اسلامی در زمینه درمان بیماری های مختلف به ویژه درمان «سرطان» گام های بسیار خوب و موفقی برداشته شده است، بر ضرورت توجه مسؤولان عرصه سلامت به مسأله «سرطان» تأکید کرد و گفت: باید در زمینه «سرطان» سیاست گذاری صورت گیرد تا مردم به آسانی بتوانند از امکاناتی که وجود دارد، استفاده کنند./841/پ202/س

ارسال نظرات